بک آپ گیری - Backup

اعضا > مرکز آموزش > پرتال کاربران > پرتال کاربران میزبان پایتخت > سوالات بخش سرویس های من > بک آپ گیری - Backup

از جمله مهترین بخش های هر شرکت میزبانی وب ایجاد نسخه پشتیبان، بک آپ گیری و BackUp می باشد.

در میزبان پایتخت بر خلاف مابقی شرکت ها این امر به صورت منحصر بفرد و متمرکز انجام می پذیرد و برای امنیت اطلاعات کاربران نسخه های پشتیبان بدین صورت نگه داری می شود:

  • به صورت منظم طبق تعریف : روزانه، هفتگی، ماهیانه

  • بر روی فضای جداگانه و هارددیسک های مجزا

  • بر روی مرکز داده پردازی جداگانه ای و در دیتاسنتر و کشور دیگری

نگهداری اطلاعات در دیتاسنتر دیگر این امکان را برای شما فراهم می کند که در شرایط تحریم ها نیز همواره دسترسی به اطلاعات داشته باشید و اطلاعات شما در مکان دیگری در خارج از مرکز داده به صورت امن نگه داری می شود که در این شرایط هزینه چند برابر و مصرف پهنای باند بسیار زیاد برروی بستر ابری میزبان پایتخت را در بر دارد.

نکته بعدی قرار نگرفتن اطلاعات فایل های بک آپ در هارددیسک های مجاور اطلاعات اصلی است که در صورتیکه هارددیسک اصلی مورد پیدا کند مشکلی برای فایل های بک آپ پیش نخواهد آمد.

شما از طریق پرتال کاربران شرکت میزبان پایتخت می توانید اطلاعات دقیق در مورد آخرین بک آپ های موجود برروی سیستم بدست آورید بدین منظور با ورود به پرتال کاربران و بخش سرویس های من و مشاهده جزئیات آن سرویس گزینه نسخه پشتیبان قابل رویت می باشد و از آن طریق می توانید کلیه اطلاعات فایل های بک آپ را مشاهده نمایید و همچنین می توانید اقدام به Restore نمودن Backup موجود نمایید و یا آن را به گوگل درایو - Google Drive شخصی خودتان منتقل نمایید.

  • این نکته را در نظر بگیرید عملیات بکآپ گیری تنها و تنها از طریق پرتال کاربران میزبان پایتخت اجرا می شود و امکان ایجاد نسخه پشتیبان از طریق کنترل پنل داخلی وجود ندارد.

  • در شرایط فعلی بکآپ گیری برروی Amazon S3 , Hubic بسته به نوع سرویس نیز امکان پذیر است.

  • تعرفه انتقال بکآپ به گوگل درایودر توافقنامه میزبان پایتخت قابل رویت می باشد. (توافقنامه میزبان پایتخت)

  • میزبان پایتخت به صورت رایگان طبق زمان بندی های انجام شده اقدام به بکآپ گیری سرویس ها می نماید.

  • برای دریافت هرکدام از نسخه های پشتیبان برروی گوگل درایو شخصی خودتان می بایست مبلغ انتقال به گوگل درایو را به اعتبار حساب کاربری خودتان بیافزایید و

سپس از طریق درخواست نام کاربری و آدرس ایمیل مدنظر خودتان را ارسال نمایید.

  • دریافت نسخه های پشتیبان برروی گوگل درایو طبق دوره های زیر امکان پذیر است.
  1. دریافت از آرشیو سیستم: روزانه، هفتگی

  2. دریافت نسخه لحظه ای: ارسال نسخه پشتیبان فعلی از سرویس شما

برای بازگردانی هر کدام از نسخه های پشتیبان می بایست تنها نام کاربری و نوع دوره نسخه پشتیبان اکانت مدنظرتان را از طریق درخواست برای میزبان پایتخت ارسال نمایید.

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟
324 کاربر این را مفید یافتند 678 نظرات

در همین زمینه