ایمیل مارکتینگ

بازاریابی با ایمیل چیست؟
بازاریابی با ایمیل شامل همه شکل های بازاریابی که به ایمیل مرتبط هستند میباشد. هر ایمیل مجزایی که می فرستید، قسمتی از بازاریابی شما با ایمیل می باشد. آن ایمیل می تواند یک نامه فروش، یک روزنامه، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال باشد. مادامیکه در رابطه با کارتان با مردم در تماس باشید در واقع کارتان را ارائه میدهید و این همان بازاریابی میباشد.
چه چیزی بازاربابی با ایمیل را یک ابزار فروش مؤثر میسازد؟
چند جنبه وجوددارد که بازاریابی با ایمیل را یک ابزار با کارآمدی بالا میسازد.بازاریابی با ایمیل یک فن آوری ارسال(Push Technology) است. بجای آنکه منتظر بمانید تا مشتریانتان سایت شما را از یک فهرست یا یک موتور جستجوگر پیدا کنند، خودتان پیغامتان را برای آنها ارسال میکنید. در واقع شما خودتان زمان و محتوای پیغامتان را تعیین میکنید. ثانیأ ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing)است و بنابراین سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش شما را افزایش میدهد. مثلأ می توانید ایمیل مستقیمی را بفرستید و بعد آنرا از طریق ایمیل یک هفته بعد دنبال کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنهارا برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.
ایمیل مارکتینگ چیست ؟
ایمیل مارکتینگ عبارت است از ارسال ایمیل با سرعت بالا به میلیونها نفر در سطح کشور جهت معرفی خدمات و یا محصولات خودتان و یا جلب بازدید کننده برای سایت یا وبلاگتان.

یک ایمیل مارکتینگ خوب باید حداقل شرایط زیر را دارا باشد :

  • کلیه ایمیلها به INBOX  دریافت کنندگان وارد شده و نه در Bulk mail آنها .
  • ایمیلها به روز و معتبر باشد و از طرق حساب شده جمع آوری شده باشد .
  • زمان ارسال ایمیلها منطقی و در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال شود .
  • متن ارسالی واقعی و به دور از جنجال های تبلیغاتی بوده و شان مخاطب را در نظر بگیرد .
  • دریافت کننده این اختیار را داشته باشد که خود را از لیست دریافت کنندگان خارج سازد .
  • در متن ارسالی سایت یا آدرسی برای رجوع بعدی کاربران در نظر گرفته شود .
  • تا حد امکان  آماری از میزان ارسالها ، دیده شدن ها و مواردی از این دست به تبلیغ دهنده ارائه شود .
  • امکان ارسال مجدد به همان آدرسها برای یادآوری وجود داشته باشد .
  • ایمیل ها طبقه بندی شده باشد .


چرا ایمیل مارکتینگ ؟
ارسال ايميلهاي تبليغاتي يكي از بهترين و به صرفه ترين روش هاي تبليغات در سطح شبكه جهاني اينترنت است. در اين روش شركتها قادر خواهند بود محصولات و خدمات خود را با كمترين هزينه به هزاران و حتي مليونها نفر در سرتاسر جهان معرفي نمايند. ، همچنين با توجه به نوع خدمات و محصولات مي توان قشر خاصي از كاربران را براي معرفي محصولات انتخاب نمود و اين خود دليلي است بر هدفمند بودن اين شيوه تبليغاتي .